De loopafstanden inkorten heeft de verspilling van PBM's gereduceerd.
In 2014 wilde PROMAT de uitgifte van hun PBM’s opnieuw inrichten. Deze werden voorheen uitgegeven via het loket van het magazijn. Dit had verschillende nadelige gevolgen:
Door het plaatsen van één Rotopoint op twee verschillende locaties, dicht bij de operators, heeft Martijn Provost (Liability Engineer) deze werkpunten weten op te lossen. In de Rotopoints zitten artikelen waarop een hoge rotatie zit, zoals diverse handschoenen (standaard, rubber en hittebestendige uitvoeringen), veiligheidsbrillen, stofmaskers en Tyvek pakken.
Martijn Provost: "Door de aanwezigheid van de automaten is het hamsteren aan banden gelegd."
Snelheid:
De loopafstanden voor de operatoren zijn aanzienlijk verminderd. De magazijnmedewerkers hoeven deze producten niet meer uit te geven, waardoor ook wachttijden bij het magazijnloket zijn verdwenen.
Daling verbruik:
De producten worden nu per paar uitgegeven terwijl dit eers per twaalf paar was. De operators gaan nu consequenter en zorgzamer om met hun PBM’s. Dit komt het verbruik van de handschoenen ten goede.
Inventarisatie:
Aangezien de PBM’s nu dichtbij ter beschikking liggen, is het hamsteren overbodig. De onderhoudsdienst heeft geen individuele voorraden meer liggen, waardoor de inventaris veel overzichtelijker is geworden.
Klik op MAGAZIJNINRICHTING voor een algemeen overzicht.