Om de productie efficiënt te laten lopen, is het belangrijk dat productie kritische onderdelen, zoals verbruiksonderdelen voor de slijpers, steeds bij de hand liggen. Ook PBM’s zijn zeer belangrijk voor de werknemers van Prins Staal en moeten steeds bereikbaar zijn.
Vroeger werden deze materialen opgeslagen in een afgesloten kast. Dan moest er iemand van kantoor toegang gaan verlenen en handmatig bijhouden wat de voorraad was en wie wat uitleende. Dit had geen gunstig effect op hun productiviteit. De persoon die het materiaal nodig had, verloor tijd met te wachten en de collega’s op kantoor werden steeds gestoord. Om de verdeling van hun materiaal efficiënter aan te pakken, zocht Prins Staal naar een nieuw opslag- en distributiesysteem.
Vanas bood een opstelling met verschillende vending machines aan als oplossing. De opstelling bestaat uit 3 machines: een master Rotopoint, een add on dispenser en een add on locker. Door de combinatie van de verschillende machines kunnen er producten van verschillende formaten in opgeslagen worden.
“In het verleden werkten we met een kast van een leverancier van de gereedschappen en PBM’s. We waren daarbij echter verplicht om nieuw materiaal steeds bij hun te bestellen. Om dit te vermijden kozen we voor de oplossing van Vanas. Hierbij hebben we de regie zelf in handen en kunnen we zelf beslissen wat er in de kast komt en waar we dit materiaal kopen.
Wij zouden deze kasten van Vanas zeker aanraden voor bedrijven met dezelfde situatie als waar wij mee zaten. We zetten onze deur ook open voor andere bedrijven die willen komen kijken naar deze oplossing waar we heel tevreden over zijn.”
- Yvar Veldkamp, Processing ICT Manager